Indskrivning til venteliste

500,00 kr.

Ventelistegebyr kr. 500

Du kan skrive dit barn på venteliste fra fødslen. Børnehaven er åben for alle børn, uanset forældrenes livssyn, etnicitet, politiske og religiøse holdning eller lignende. Børn med handicaps er velkomne, såfremt børnehavens fysiske indretning og personalemæssige kompetencer kan yde en betryggende ramme for barnets hverdag i børnehaven.

Børnehaven optager børn under hensyntagen til børnenes alder og børnehavens aldersfordeling.
Barnet kan starte i vores børnehave, når det er 2 år og 10 måneder.

Optagelseskriterier

Hvis det viser sig, at der er flere børn på venteliste, end der er pladser til i børnehaven, når vi skal optage nye børn, så prioriterer vi efter følgende i forhold:

• 1. prioritet - Søskende/børn af personale/børn i Skt. Josefs Børnehave

• 2. prioritet - Opskrivningsdato

Alle ovenstående prioriteringer sker dog under hensynstagen til børnenes alder og børnehavens samlede alders- og kønsfordeling.

Ca. 2 måneder før det tidspunkt, I har ønsket en plads i børnehaven, vil I modtage et tilbudsbrev, hvis der er plads i børnehaven.

• En børnehaveplads koster 2800 kr. pr. måned.

• Der ydes søskenderabat og økonomisk eller social friplads ud fra samme vilkår og principper som i Roskilde kommunes dagtilbud.

• Ventelistegebyr kr. 500

Obs. Skema til ansøgning om økonomisk friplads kan fås ved henvendelse til Roskilde kommune.

Udmeldelse

Udmeldelse skal ske skriftligt til lederen af børnehaven med mindst 2 måneders varsel til den 1. i måneden. Ved skolestart/SFO-start udmelder børnehaven børnene til barnets bopæls-kommune.

Ved spørgsmål om børnehaven eller opskrivning, kontakt børnehavens leder Charlotte Munch Andersen på mail ca@sjs-roskilde.dk.

INDSKRIV OG BETAL