Forsikring

Skt. Josefs Børnehave har ingen ansvarsforsikring, der dækker børnene. Cykler, tøj, tasker og andre private effekter medbringes derfor på eget ansvar.

Elever i praktik er dog omfattet af en særlig forsikring på arbejdspladsen.

Sker der skader på børnehavens materiel, skal det straks meldes til børnehavens ledelse. Forældre til børn, der går i børnehaven er erstatningspligtige efter gældende regler, og børnene vil i de fleste tilfælde være dækket af forældrenes husstandsforsikring, der normalt også omfatter personlige ejendele, som er medbragt i børnehave.

Børnehaven opfordrer indtrængende, at alle forældre sørger for, at deres barn er omfattet af en ansvars- og tyveriforsikring, for eksempel i forbindelse med en familieforsikring. Det kan også anbefales at tegne en ulykkesforsikring. Kommer et af husstandens børn til skade ved et hændeligt uheld, som ingen kan gøres ansvarlige for, er det kun barnets ulykkesforsikring, der kan yde erstatning.